CrossFitness by Marie

söndag 8 januari 2012

Coola brudar!



Har vilat 2 dagar nu men idag var det dags för träning igen men gav mig inte på monster passet som jag hade tänkt.

Jag gjorde torsdagens Spartan Warrior pass istället med ett upplägg som inte såg mycket ut för världen på pappret men var tufft!

5 varv av;

1 min handstående (stå på händer mot vägg)
Knäböj o håll kvar i den positionen 1 min
Armhävning o stanna på hälften o håll 1 min (sjukt jobbigt!)
Sidoplankan 1 min/ sida (skulle egentligen vara hang from bar men har ingen stång så valde sidoplanka istället)
1 min Plankan



Tog ca 30 min och första varvet var inga problem men sen var det riktigt jobbigt främst psykiskt med att hålla en position i 1 min är något annat än man är van vid...... Testa ni med, är nog riktigt nyttigt att göra.


Coolt!!!

Cool morsa! (säger inget om åldern på barnet dock...)




I veckan ska jag träna Crossfit igen, längtar! Nu jäklar ska jag bli starkare, smidigare, expolsivare mer vältränad än någonsin!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en fråga till dig, du verkar ju ha bra koll :) jag är väldigt otränad, eller har börjat träna nyligen och har gått ner 14 kg fast det är lite pga att jag fått dåligt också. Men jag har aldrig styrketränat förr. Nu har jag iaf köpt en kb på 4 kg som jag tränar med. Tycker att jag blir svettig och att det "tar" men läser i olika forum att det knappt är någon idé att träna med en 4 kg kb för det är för lite.. vad tror du? Alltså mina armar skakar efter 20 min eftersom att det är så tungt för mig. 8 kg skulle jag aldrig klara nu tror jag?? tacksam för svar :) kram!!

    SvaraRadera
  2. Klart du kan träna m den, har man aldrig tränat styrka är nog det bra att börja med även om man inte rekommenderar ngn att börja m kettlebell om man aldrig kört styrka, det är mkt teknik som krävs och bålstyrka, studera teknik på tex youtube så du inte gör fel o får ryggproblem el andra skador. Bästa är förtås att få instruktion i Kettlebell på ett gym el en workshop om man har möjlighet... mvh Marie

    SvaraRadera