CrossFitness by Marie

onsdag 9 maj 2012

Bra Jobbat!

 

Uppvärmning


Kålmasken

Alligatorkrälning under plankande brudar

Ge max uppför

sen Jumplunges på det :)



Haft Boot camp för mammor på förmiddagen i regnet med tappra mammor som kämpade på och nu på kvällen har jag drillat mina brudar med både det ena och det andra, några Amraps av Box jumps, Fatman Pullups och Mountainclimbers bla, Tabata löpintervaller, Backintervaller med Jumplunges...

Fasen vad jag älskar att gapa på dom och få dom att pressa sig lite mer, ge lite till hela tiden!

Tror dom kände sig rätt nöjda när dom åkte hem idag!



Har själv kört Tabatalöpintervaller och Backintervaller idag på förmiddagen i regnet och jag tycker det är så himla skönt att träna ute och Backintervaller tycker jag är kul!

Sen var jag på Kettlebell och mobilitetspass på kvällen och idag hade Vickan tagit i, 20 min Amrap av;

10 CF svingar (höga svings, armen bakom örat)
5 Utfall höger m KB i rack
10 Step up på box m KB på bröstet
5 Utfall vänster m KB i rack
10 Shuttle runs (idioten typ)

allt med 16 kg KB

Räknade inte varven men det blev en hel del, efter  5 min kände jag att jag inte kommer orka att jag antagligen kommer ge upp men vid 10 min hade jag fått in flyt och det gick tror jag lyckades hålla ett jämt tempo igenom hela utan någon vila. Så svettig och slut efter men jäklig skönt efter!


På fredag är det "Ta med en vän dag" i våran box och jag har lyckats få med mig 3 st av mina tjejer jag tränar, ska bli så kul!!!



2 kommentarer:

  1. Vad kul! Ibland funderar jag på att bara sadla om helt och jobba med träning - eller både och. Hur underbart vore inte det?

    Smått avis är jag iaf på er som jobbar med det roligaste som finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är fantastiskt kul att peppa o pusha andra o se deras framsteg!!:)

      Radera