CrossFitness by Marie

måndag 25 juni 2012

Tung träning



Tung träning idag, samma pass som förra veckan med Jerk, Snatch Push Press och Back squats
lite ökningar av vikter iallfall....


Jerk 3 RM (repetions max) gjorde en på 52,5 kg men sen knöt det sig igen och jag fick lov att sänka vikterna avsevärt igen så det blev  en trea på 47,5 kg och sen 3*4 set med 45 kg. Det är när jag ska dyka under det inte fungerar.....



Snatch Push Press ökade på här till 50 kg i 3 RM och sen 47,5 kg 3*4 set



Back squat 10*OTM * 5 reps idag ökade jag från 55 kg till 60 kg dom 55 repsen kändes kan jag lova det blev skillnad med dom 5 kilon och sista repetionen var sjukt tung, gaah!

Imorgon kan det kännas av i mina ben:)



Gjorde 5*5 med enarmspressar 12 kg kändes som att jag kan öka lite där.

Sen strikta Pullups 3, 2, 2, 2  ska jobba mer på dom så jag kan få till fler i rad sen ska jag försöka mig på viktade sen.


Kände mig stressad genom hela passet och då känns det inte lika bra när man är klar, nästan som det inte blivit rätt genomfört gillar inte den känslan men så blir det ibland!

Det är ändå en skön känsla att se att man ökar på med vikterna hela tiden och blir starkare/ får bättre teknik.


Nästa pass i boxen ska jag träna på Toes to bar som jag filmad för ett tags en men inte kunde överföra filmen då.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar