CrossFitness by Marie

tisdag 14 augusti 2012

Back to reality!


Hemgjorda Pannbiffar m smör & vitlöksfrästa champinjoner

Middagen igår, något jag längtat efter nu under semestern, hemgjorda Pannbiffar med smör & vitlöksfrästa champinjoner, grönsaker och en skvätt gräddsås.

Har ju i princip bara varit hemma 7 dagar sammanlagt under dessa 5 veckor och i husvagnen blir det inte av att man gör egna biffar, blir mest grillad mat......

Tips till er som vill ha gärna vill ha ströbröd i biffarna och köttbullar för att hålla ihop smeten, använd fiberhusk istället fungerar toppen och innehåller massor av kostfibrer!



Igår blev det ett pass som började med bra känsla och flyt men slutade mindre bra.....

Back Squat 3*8 på 67,5 kg + 2 Box Jumps på 80 cm efter varje set.

Kul att hoppa höga Box Jumps, det ska jag prova maxa i någon gång få se hur högt man klarar, dessa skulle ligga på 90% men vet ju inte hur högt jag kan så provade mig fram och det var tufft med Backsquatsen före och några ggr failade jag och fick göra om. Mest sitter det ju i huvudet att man är rädd att inte komma upp.......








Snatch 30 kg 3 x 2, 32,5 kg 2 x 3 set
kändes äntligen bra med snatcharna igen:)!!!


Clean & Jerk – 40 kg 3 x 2, 42,5 kg 2 x 3 setJerk går sådär…..


Lactic
100%
15-12-9  av Squat Clean 60/43kg + HSPU
Sjukt tungt, (efter alla dessa övningar med böj före) mina ben höll på att vika sig i varje squat clean o HSPU fungerade inte alls idag, jag skäms att säga det men jag gav upp när jag hade 4 HSPU kvar av 12 o sista vändan med 8 av Cleans o HSPU, gick hem istället, jäkligt irriterande!!!

Det händer sällan men nu hände det, men jag antar att jag aldrig gett upp om vi varit flera som tränat som skrikit på mig att fortsätta!:)

Idag har jag vilat....

Nu är det tillbaka i verkligheten, tiden är knapp och man vill hinna med allt, hoppas på att få till bra rutiner igen man vill så mycket!


Kettlebell gruppen på måndagar nästan full nu så skynda anmäla dig om du vill vara med!!!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar