CrossFitness by Marie

tisdag 6 november 2012

Rygg Burpees!!


Mitt pass från gårdagen



Gårdagens träningspass började jag med 100 "baklänges" Burpees (filmen nedan) som uppvärmning, jag kan eller ska inte iallafall göra vanliga Burpees för mina handleder och så fick jag det smarta tipset av Helene att man kan göra dom på rygg istället och jag såg på Helenas blogg där hon hade en utmaning med 100 Burpees och jag blev ju så sugen och ta lite revansch på mitt förra antal på 7 min Burpees och köra den men skadad som jag är tänkte jag att det får bli framöver när mina handleder blivit bra, men sen tipsade ju Helene mig om dessa och då kan jag ju göra liknande som Burpees men tog ingen tid utan nöjde mig med det som uppvärmning, kan säga att man blir svettig av dessa med men inte lika jobbiga som vanliga på långa vägar.......


Jag har haft en fruktansvärd träningsvärk sen passet i lördags så nog känns det att man inte gjort många av övningarna på länge då kroppen känts som den blivit överkörd av ett tåg eller nåt.






Hade ett grymt Kettlebell pass igår kväll igen och gänget fick bla köra en Chipper med 50 reps av 6 olika övningar och j-klar vilket slit dom gav, hörde något om en spya i halsen och det tolkar jag som positivt!:)

Uppvärmning med Planka och "Krokodilkrälning"





Spidermanutfall

Baklänges utfallsgång med Kettlebell
Igång med Chippern:)
Den avslutande nedförstegen med Shuttle runs & Thrusters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar