CrossFitness by Marie

måndag 10 december 2012

Armhävningsvariant



Jag Emelie och Emelie på vårt väldigt seriösa lagkort:)




Gårdagens gnäll från mig kanske varit lite överdrivet ändå men man blir ju så frustrerad men jag vet ju mycket väl att det går upp och ner och beror på dagsformen och trots känslan den senaste tiden så kändes dagens pass bra iallafall och jag höll ett rätt bra tempo igenom och blev väldigt trött efter passet även om jag ett par timmar senare känner att jag skulle kunna köra igen så om det beror på att jag inte tog i tillräckligt eller har rätt bra kondition ändå och bra återhämtningsförmåga det tänker jag inte grubbla på.


Kan ju vara lite tävlingsnerver inför helgen som spökar också, fast jag tänker att det inte finns någon anledning då detta inte är något mot SM eller MK open men jag blir nog extra nervös för att jag är begränsad med händerna, att jag inte kan göra allt.....

Men det går ju framåt med händer och handleder jag klarar numera av Burpees om jag tänker mig för när jag går ner och även lite smått med armhävningar men inte massa reps då känner jag av handleden.



I dagens pass gjorde jag bla Reptile Pushups som jag visar i videon nedan, en tuff armhävningsvariant som kräver mycket bål.
Gå ner i en armhävning och för samtidigt det ena benet framåt med knäet fram till armbågen utan att svanka och upprepa sedan samma på andra sidan.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar