CrossFitness by Marie

måndag 26 augusti 2013

Grymma brudar- Strong Girls Camp!




En rolig helg med massa härliga tjejer är nu över och jag har även jag lärt mig massor av jätteduktiga Linda Tinnerholm som för Spartans räkning kom upp och hjälpte mig med Kettlebell gruppen på Strong Girls camp i Falun som duktiga Malin och  Erika från Måndagsklubben anordnat med hjälp av Linda V och Sofie.


Tror att deltagarna på lägret lärde sig massa nya saker både hos oss på Kettlebell och hos dom andra duktiga instruktörerna!

Jag hade verkligen jättekul och känner mig stolt att fått vara en del av detta läger då vi på Kettlebell försökte få Kettlebell och Crossfit att mötas och hitta en säker och effektiv teknik som godkänns i Crossfit som har sina regler och tolkningar.

Hoppas detta bara är början på spridandet av en säker och effektivare teknik av Kettlebell i Crossfit!


Deltagarna hade instruktörer som Angelica Brage i Styrkelyft som blivit junior världsmästare i Styrkelyft och har såna siffror som 187 kg i Marklyft, 182 kg Knäböj, 110 kg Bänkpress och människan tävlar i 52 kgs klassen!!!


I Gymnastik var det Björk Odinsdottir som instruerade, en fd gymnast som nu tävlar i Crossfit och vann Nordiska Mästerskapen i höstas och MK Open i somras.


I Tyngdlyftning Sofia Sundblad som även hon tagit många medaljer och enligt många av deltagarna var riktigt duktig att lära ut.


Och sen alla duktiga deltagare som var så duktiga, glada och inspirerande!

Kommer det bli ett nytt Strong Girls camp nästa år så anmäl er det får ni inte missa!



Sofia; Linda V, Erika, Malin, Sofie, Jag Angelica, Linda T och Björk- vi instruktörer och dom grymma tjejerna som anordnat detta proffsiga tjejläger! (Bilder lånade av Måndagsklubben)

                               


Alla duktiga deltagare samt instruktörer på lägret
                                   

                                                   
Enormt duktiga Linda Tinnerholm som jag lärt mig massor av jag med! 
                                                      

En av de 4 duktig grupperna som lärde sig Kettlebell hos oss!
                                 

Starka tjejerna Björk och Angelica!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar