CrossFitness by Marie

fredag 22 november 2013

Frisk!!!





Haft ont i halsen från i fredags tills i onsdags och känt mig sjuk på nätterna med hosta, halsont och ont i bröstet sen på dagarna pigg och nästan som vanligt lite hes och krass i halsen bara men i onsdag så kröp det i min kropp så jag provade med lite Kettlebell Clean & Jerk  Teknikträning med 20an en stund och det kändes bra så länge jag inte blir för varm och andfådd för då blir jag galet hostig.

Min teknik går framåt, styrkan lite med i KB Clean & Jerk men det är tungt och att orka köra en hel Longcycel i 10 min med 1 handbyte och bra teknik känns just nu långt bort men det är bara att jobba på för det BLIR bättre och bättre!



Teknikträning KB Clean & Jerk



Igår tränade jag ett pass på gymmet och tänkte ta det lite lugnt då halsen fortfarande är lite hes och kraxig men det kändes bra så jag körde på.

Först Snatch teknik på låga vikter, jag har fortfarande inte vågat lägga på något i vikt just och det är nog klokt att nöta på låga vikter tills det känns rätt att lägga på mer, lyssna på kroppen helt enkelt!

Nästa gång jag kör Snatch kanske jag är redo för att lägga på lite mer vikt!



Snatchteknik



Sen körde jag Backsquats 8*30 kg, 10*50 kg, 6*60 kg, 4*70 kg och slutligen 3 set 2 or på 80 kg. Dom kändes relativt lätta 2orna, kul att man märker skillnad i styrkan!

Tyvärr kände jag av min höft en del i alla squat Snatch och böjar lätta som tunga och det började förra veckan när jag höll ett Kettlebellpass och skulle visa lite olika övningar då det började kännas av och jag börjar väl bli för gammal för att göra saker ouppvärmd kanske därför det krånglade :/

Men uppvärmd har jag känt av det mindre men som sagt det kändes av lite igår och egentligen inge smärta så men lite oroande vad som kan komma bli av det dock...

I Bänkpress där jag tänkte hitta ett nytt 1 RM och det gjorde jag, tror jag iallafall att jag inte tagit 57,5 kg förut kändes dock lätt, så jag provade 60 kg också men var lite ofokuserad och fick stången för långt nedanför bröstet odet blev helt så det gick inte hela vägen upp, lyckades dessutom sträcka baksida lår lite lätt i båda benen konstigt ställe liksom men man spänner sig enormt i hela kroppen i lyftet helst när man inte får upp stången!!

Sen körde jag 2or Marklyft 105 kg i 6 Superset med 2-3 viktade Pullups 5 kg och ett set körde jag en 2a10 kg.

Blivit så mycket starkare i strikta Pullups men är dålig på att göra många klarar ca 8 st sen orkar jag inte mer.....





Pulled Pork!

Lagade Pulled Pork igår och det blev riktigt mumsigt, jag följde inget speciellt recept men jag hade ca 1 kg Karrè, morötter, lök och vitlök sen lite kalvfond, vatten, en skvätt rödvin, grovmalen svartpeppar, flingsalt, koriander ev ngn mer krydda men har glömt😁

125 grader i ugnen 4,5-5 timmar supermört o gott!


Trevlig helg!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar