CrossFitness by Marie

tisdag 26 november 2013

Nytt PB i bänk!



Fredagens pass innehöll Bulgarian split squats med skivstång bakom nacken och jag fick enormt bra muskelkontakt i rumpan när jag körde dom mer än när jag använder Kettlebell på bröstet, antar att min hållning påverkas bättre av stången och jag kommer djupare.
Detta är verkligen en riktigt bra övning som inte får glömmas bort!

Jag körde bla också Frontsquats 6*6 set på 50 kg och min teknik är mycket bättre i Frontsquats än i Backsquats känner mig säkrare med stången framför än bakom.




Charlie gillar att hänga med på gymmet, han gjorde en bana till dom små 1 kgs Hantlarna som han verkar tro är hans 😃


Söndagspasset där körde jag 9 min OTM (on the minute) 4*60 kg Backsquats, dom var rätt tunga sista 2 min men tekniken kändes ändå bra.


Sen Bänkpress och planen var 5 set 3*50 kg men blev så peppad att prova 60 kg först igen och det gick ju den här gången! Det är ju faktiskt mer teknik än vad man tror och jag hoppas kunna öka på med några kilo till innan det här året är slut.


Håller på och klurar på nya mål för träningsåret 2014, vill ju bli starkare och bättre och har några skills som jag bara måste lära mig under nya året, ni har väl mål med träningen för att utvecklas,  hålla motivationen igång och faktiskt få doser med lyckorus när nya mål är uppnådda!






Sen ett Superset med Marklyft 110 kg*2 och 3*10 kgs viktade Dips i 6 set.

Marklyften var tunga och det sista setet var definitivt det sista jag pallade!


Igår började jag med att först träna mina grymma mammor sen en PT kund som gjort många framsteg under sina veckor vi tränat ihop både i styrka och tekniken, sen skulle jag träna själv men glömde skorna😝 så det blev vila istället, avslutade dagen med att träna mitt härliga Kettlebellgäng som är galet starka och envisa, dom imponerar verkligen! 




Ni vet väl att ni kan önska er presentkort från CrossFitness by Marie som ni kan använda till olika träningar, Personlig träning där jag kommer hem till dig el till ditt gym el mitt gym o ger dig ett tufft träningspass med tekniktips eller vad du har för önskemål, PT online tjänsten med Kostrådgivning o träningsupplägg via mejl, eller ge någon DU tycker om ett presentkort!🎁✉🎅





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar